مجازی سازی مجازی سازی .

مجازی سازی

تفاوت ‌هاست و سرور چیست؟

مقایسه هاست و سرور در شبکه

می‌توان به این صورت تعریف کرد، هر وب‌سایتی که در اینترنت حضور دارد، بر روی یک سرور در جایی از جهان قرار دارد. بنابراین شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ شرکتی است که مقادیر زیادی سرور را سازمان‌دهی می‌کند و همچنین وب‌سایت شما را (در ازای هزینه مشخص) در سروری که متعلق به آنها است مدیریت می‌کند. این توضیح تا حدودی خلاصه است، اما قصد داریم توضیح عمیق‌تری از زوایای مختلف سرورها و هاست‌ها ارائه دهیم تا بتوانید درک کاملی از این مفهوم و همچنین تفاوت‌ هاست و سرور داشته باشید.

هاست

هاست به سرور و یا یک کامپیوتری می گویند که بتواند تمامی فایل‌هایی که در وب سایت ما قرار می‌گیرد را ذخیره سازی نماید، که این فایل‌ها می‌تواند شامل عکس، فایل‌های css و یا هر نوع فایل دیگری که در وب سایت ما قرار دارد باشد. بطور کلی زمانی که قصد ایجاد یک وب سایت برای مقاصد مختلف خود دارید که توسط دیگران قابل دیدن باشد، باید اصطلاحاً وب سایت شما روی یک سرویس دهنده میزبان قرار گیرد. لازم به ذکر می‌باشد که حتی کامپیوترهای شخصی شما هم می‌تواند به صورت یک سرویس دهنده میزبانی راه اندازی گردد، اما باید به یک نکته توجه داشت که اگر قصد دارید سایت شما بازدید کننده بالایی داشته باشد، اینکار منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا برای اینکه وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد، لازم می‌باشد که کامپیوتر شما بطور مداوم روشن بماند و به اینترنت متصل باشد. در غیر اینصورت دیگر کسی قادر به دیدن وب سایت شما نمی‌باشد. دلیل دیگر آن این می‌باشد که اگر به نرم افزارهایی که به راه اندازی سرور مربوط می‌باشد آشنایی نداشته باشید، اینکار بسیار سخت و دشوار می‌باشد و همچنین نگهداری آن وقت و انرژی زیادی را صرف می‌کند.

به همین دلایل می‌باشد که افراد و سازمان هایی که به وب سایت نیاز دارند، به شرکتهای ارائه دهنده میزبانی مراجعه می‌کنند. معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی مجهزترین Datacenter ها را دارا می‌باشند و همچنین به صورت 24 ساعته برق به سرورها متصل می‌باشد و اینترنت اینطور شرکت‌ها قطعی ندارد، اگر چه میزبانی یا همان هاستی که تهیه می‌کنید هرچند فضای کمی داشته باشد ولی یک تیم متخصص بصورت 24 ساعته تلاش بر این دارند که مشکلی بوجود نیاید.

در اکثر موارد، یک سرور میزبان وب، فضای Hard خود را به فضاهای کوچک‌تری تقسیم کرده و آن را با هزینه کمتر در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهد. در این حالت از چندین سایت تا چند صد سایت از سرور میزبان به صورت مشترک استفاده می‌کنند.

سرور چیست؟

کامپیوترهای سرور در دهه ۱۹۹۰ پدیدار شدند تا آپلود و راه‌اندازی وب‌سایت‌ها در اینترنت را مدیریت کنند. سرورها برای تبادل داده‌های دیجیتالی، از دریافت ایمیل تا ارائه تصاویر با وضوح بالا، با یکدیگر در تعامل و ارتباط هستند. هر سرور دارای یک دامنه پروتکل اینترنت (IP) است که یک آدرس آنلاین منحصر به‌فرد به سرور می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر www.google.com را در یک مرورگر آنلاین تایپ کنید، مرورگر IP منحصر به‌فرد مختص Google را فراخوانی می‌کند.

انواع سرورها

در کل انواع مختلفی از سرورها وجود دارد. به‌عنوان مثال یک فایل سرور به کاربران در یک شبکه اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را به‌صورت ایمن ذخیره کنند. سرورهای چاپگر، شبکه‌ای از دو یا چند چاپگر را مدیریت می‌کنند. سرورهای پایگاه داده جستجوی اطلاعات پایگاه داده را به ترتیبی که توسط ادمین شبکه تعیین شده است؛ پردازش می‌کنند.

چنانچه تمایل دارید جزئیات بیشتری از انواع سرور را بررسی کنید مقاله انواع سرور و کاربرد آنها را مطالعه کنید، در این مقاله ما به تعریف برخی از این سرورها می‌پردازیم:

Email

غیر مجاز می باشد

Platform

Application

Communication

ایمیل سرور Email Server

ایمیل سرور شناخته شده‌ترین نوع سرور است که پیام‌های الکترونیکی را از طریق اینترنت منتقل می‌کند. یک ایمیل سرور پیام‌های الکترونیکی را از کامپیوترهای کاربران در شبکه دریافت می‌کند و آن پیام‌ها را به دیگر سرورهای ایمیل که در همان شبکه حضور دارند، منتقل می‌کند. ایمیل سرورها یکی از شفاف‌ترین تفاوت‌ها بین‌هاست و سرور به حساب می‌آیند. یک‌هاست یا میزبانی وب امکانات ایمیل متفاوتی ارائه می‌دهد که بستگی به تنظیمات سرور ارائه دهنده پیام‌های الکترونیکی دارد.

تفاوت‌هاست و سرور

بطور کلی‌هاست یک فضا از سرور می‌باشد که وب سایت شما در آن قرار دارد، اما نمی‌توان بطور یقین گفت که‌هاست زیر مجموعه سرور می‌باشد و یا سرور زیر مجموعه‌هاست می‌باشد. زیرا ممکن است یک هاستی مربوط به یک وبسایت داشته باشیم که نیازمند چندین سرور باشد، مانند شبکه‌های اجتماعی همچون facebook و یا چندین وب سایت داشته باشیم که همه از طریق یک سرور پشتیبانی بشوند.


برچسب: تفاوت هاست و سرور مجازی، منظور از هاست و سرور چیست؟، سرور مجازی چیست؟، سرور مجازی یا هاست؟، سرور اختصاصی چیست؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۱:۲۵ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)