مجازی سازی مجازی سازی .

مجازی سازی

معرفی‌ هاست و انواع آن

آشنایی با انواع هاست شبکه

سؤالی که بسیاری از دوستان حین طراحی وب‌سایت با آن روبه‌رو می‌شوند. ما در ادمین سایت سعی کرده‌ایم به زبان ساده مفاهیم‌هاست و سرور را برای شما عزیزان تعریف کنیم. در آخر هم به معرفی انواع‌هاست می‌پردازیم تا شما بتوانید هاست مناسبی برای وب‌سایتتان پیدا کنید.

اگر بخوایم ویلا بسازیم یک ویلای خوب چه ویژگی‌هایی داره؟

علاوه بر این که زمین ویلا باید در یک منطقه خوش موقعیت و قابل دسترس واقع شده باشه تا دوستانتون بتونن به راحتی به اونجا بیان یه ویلای خوب باید در مقابل سیل، زلزله و طوفان هم مقاوم باشه و امکانات تفریحی مناسبی هم جهت گذروندن اوغات فراغت داشته باشه.

داخل اینترنت هم اگر بخواین یک وب سایت خوب داشته باشین و از دوستان و آشنایانتون بخواین با مراجعه به اون از محصولات و خدمات شما استفاده کنند باید بتونین اطلاعات سایتتون رو در یک فضای امن و مطمئن بر بستر اینترنت قرار بدین و اینطوری همیشه تمام اطلاعاتتون در سرتاسر جهان در دسترسه، ما به فضایی که فایل‌ها و اطلاعات سایتتون رو در اون قرار می‌دهید میگیم هاست یا میزبانی وب که این فضا رو باید از شرکت‌های هاستینگ تهیه کرد.

انواع‌هاست

بعد از اینکه متوجه شدید سرور و هاست چیست و چه کاربردی دارد، باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع میزبانی وب می‌پردازیم.

میزبانی اشتراکی

در این نوع میزبانی، یک سرور به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود و هر بخش به سایتی تعلق می‌گیرد. با این روش در یک سرور ممکن است هزاران سایت میزبانی شود.

هاست اشتراکی مقرون‌به‌صرفه است و شما بابت همان مقدار از منابعی که احتیاج دارید هزینه پرداخت می‌کنید. معمولاً وب‌سایت‌ها در ابتدای کار و تا زمانی که اطلاعات و بازدید بسیار زیادی ندارند، درهاست اشتراکی میزبانی می‌شوند.

یکی از مشکلاتی که در این نوع از سرویس میزبانی ممکن است ایجاد شود، مشکلات امنیتی است. نفوذ به یک سایت می‌تواند راهی برای ایجاد دسترسی به سرور و سایر وب‌سایت‌ها باشد.

همچنین وجود حجم بالای درخواست‌ها روی سرور می‌تواند منجر به افت سرعت سایر وب‌سایت‌ها شود. بنابراین استفاده از سرورهای ایمن شده و معتبر برای حفظ امنیت و کارایی سایت ضروری است.

سرور نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی (vps hosting یا سرور مجازی) یکی دیگر از سرویس‌های میزبانی وب است که در آن یک سرور به کمک نرم‌افزارهای مجازی‌ساز مثل vmware به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود و هر بخش مثل یک سرور مجزا به کار گرفته می‌شود. در این حالت مشتری منابع و قدرت بیشتری نسبت به حالت‌هاست اشتراکی در اختیار دارد.

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی، یک سرور به مشتری اختصاص می‌یابد و وب‌سایت او تنها استفاده‌کننده از منابع آن سرور است. از آنجا که سرور فقط از سایت شما میزبانی می‌کند، بنابراین نگرانی کاهش امنیت و سرعت از طرف سایر وب‌سایت‌ها وجود ندارد.

این نوع‌هاست هزینه‌های بالایی دارد و برای وب‌سایت‌های بزرگ مناسب است.

حالا میخوایم بدونیم ویژگی‌های هاست خوب چیست؟

یه هاست خوب باید همیشه در دسترس باشه و قطعی‌های پی در پی نداشته باشه.

پرسرعت باشه تا سایت ما همیشه با سرعت بالایی برای کاربرانمون باز بشه.

در مقابل حملات و ویروس‌های اینترنتی هم مقاوم باشه

امکانات جانبی خوبی هم جهت راه اندازی یک وب سایت خوب داشته باشه

و…

اگر بخوایم بیشتر در موردهاست براتون توضیح بدیم، هاست قسمتی از یک سرور همیشه روشنه که به صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصله و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی‌هاست قرار بدیم وب سایتمون چون دیگه تو اینترنته همیشه در سرتاسر جهان در دسترس قرار میگیره و دوستان و مشتریانمون میتونن با وارد کردن آدرس سایتمون در مرورگر در هر لحظه از شبانه روز وارد سایتمون بشن و به تمام محصولات و خدماتمون دسترسی داشته باشند. اگر شما هم تصمیم دارید وب سایتتون رو راه اندازی کنین بعد از ثبت یک دامنه مناسب باید برای خودتون یه هاست مناسب خریداری کنید.


برچسب: هاست چیست؟، انواع هاست و دامنه، فضای هاست، انواع هاست شبکه، هاست رایگان، منظور از هاست چیست؟، کاربرد هاست در شبکه،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۶:۵۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)