مجازی سازی مجازی سازی .

مجازی سازی

تاریخچه پیچ خودکار و مته‌ای

شاید برایتان سوال باشد که چرا در مقاله هایمان کلمه های پیچ خوکار و سرمته‌ای در کنار هم می آیند؟. زیرا این دو پیچ تاریخچه شان باهم تکمیل شده است و به اینجا رسیده اند. جواب سوال شما را در لا به لای مقالمان خواهیم داد اما قبل ازآن باید چیز هایی درباره‌ی پیچ بدانید تا مقاله را بهتر درک کنید پس این مقاله را با دقت بخوانید.

تاریخچه پیچ

بعد از سال 1700 میلادی که پیچ ام دی اف به صورت آهنی تولید شد، استفاده آن در دسترس عموم نبود و کارگردان باید دوره های حرفه‌ای برای آن میدیدند، چون در آن زمان پیچ ها فقط برای ماشین آلات سنگین مانند لوکوموتیو استفاده میشدند. تا در سال 1760میلادی پیچ ها تقریبا در بیشتر وسایل به کار رفته بودند و بردارانی به اسم وایت اولین شرکت پیچ سازی را تاسیس کردند. این انقلابی در صنعت پیچ سازی بود اما شرکتشان در صنعت پیچ چوب شکست خورد و بعد مالکان آن شرکت را رونق دادند، که روز اول سی کارگر ثبت نام شدند. بعد از آن یک کارگر از همان شرکت و به اسم جسی رامزدرن درحال مشکل تراشید پیچ بود، که یک دستگاه تراشه‌ی پیچ اختراع کرد. و مهندسی با نام هنری مادسلای تولید عمده‌ی دستگاه تراش پیچ بسیار پول دار شد.

تاریخچه پیچ

تاریخچه پیچ خودکار

در اوخر قرن 17 و اوایل قرن 18 نجارها برای متصل کردن وسایل به پیچ ها نیاز داشتن، تا اینکه مهندس و یک شرکت آمریکایی(اسمشان در دسترس نیست) به این نتیجه رسیده بود که اگر نوک پیچ را به جای تخت نوک آن را به صورت نوک تیز درست کنند پیچ دخول راحت تری دارد، این بزرگ ترین اقدم برای پیچ های خودکار بود که الان پیچ های خودکار به صورت رزوه های مختلفی زده میشوند، مانند:

. رزوه‌ی مثلی

. رزوه‌ی مربعی

. روزه‌ی ذوزنقه‌ای

. رزوه‌ی نیم دایره‎ای

. روزه‌ی حلزونی

و...... که پر فروش ترین رزوهی آن رزوه‌ی مثلثی میباشد به تازگی زده میشود.

تاریخچه پیچ سرمته‌ای

در سال 1974 صنعت های زیادی تولید شده بودند و پیچ خودکار نیز همچنان به کار خود ادامه میداد تا اینکه صنعت های آهنی مانند شرکت هایی که سروکارشان با صفحات فلزی بود میلی به پرچ کردن نداشتند و میخواستن در صورت خراب شدن آن صفحه فلزی بلافاصله از قطعه جدا شود و صفحه‌ی دیگری کار بگذارند.

 برای همین نیاز پیچ نوک مته داشتن تا کار جدا کردن قطعه را راحت کند، اما پیچ های خودکار آهنی توان مقاومت صفحه های فولادی و گالوانیزه را نداشت، داخل سطوح فلز به سختی نفوذ میکرد و از همه مهم تر برای چند عدد سوارخ بر روی صفحات فلزی باید هزینه های گزافی پراخت میکردند که به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود.

پیچ

در همین حین دانشمندان، مهندسان و طراحان دست به کار برای ساخت یک پیچ جدید شدند و به این نتیجه رسیدند که اگر نوک پیچ را مانند مته دریل درست کنند دخول راحت تری نسبت به پیچ خودکار دارد که این انقلاب دیگری در صنعت پیچ بود، برای اینکه پیچ بتواند صفحات فلزی فولادی نگه دارد از همان نوع فولادی تولید کردند.

اکنون پیچ های سرمته‌ای به دو شکل تولید میشوند:

1. پیچ سرمته‌ای معمولی:این مته که بر خلاف زاویه‌ی رزوه های پیچ درست شده است و از نوک پیچ تا دو میلی متر بالاتر از آن ادامه دارد. به این علت مته به این حالت تعبیه شده است که مته هنگام فرو رفتن سوراخ نسبتا گشادتری درست کند تا به زروه های پیچ فشار وارد نشود.

پیچ مته‌ای خودکار: این نوع پیچ برعکس حالت بالا به صورت دو روزه‌ای میباشد.یعنی نوک پیچ علاوه بر روزه‌ی اصلی یک رزوه‌ی فرعی نیز تعبیه شده است تا به سرعت فرو رود.یکی دیگر از مزایای این پیچ این است که هنگامی که به جسم فرو میرود، داخل جسم شکل پیچ و حالتی قلابی شکل را درست میکند تا هنگام اشکال برای پیچ قبلی، آن را را درآورده و یک پیچ دیگر بگذارید. اگر به دنبال پیچی با قیمت زیر بازار و کیفیت بالا هستید فروشگاه ناوک پیچ با بیش از 5 سال سابقه حرفه‌ای توانسته در بازار پیچ کشور را در دست خود بگیرد. این فروشگاه توانسته با شهر های صنعتی مانند اصفحان، قم، اراک و همکار موفقی را داشته باشد.

مقالات مرتبط:

آشنایی با تاریخچه پیچ ها


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۵۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)