مجازی سازی مجازی سازی .

مجازی سازی

آشنایی با انواع پیچ


پیچ پوشش دار

پیچ های پوشش دار دو نوع هستند، پیچ باریک شونده که دارای سر چند ضلعی و بدون شیار است و یک برآمدگی در وسط آن وجود دارد و پیچ ستاره ای رانشی که با علامت ستاره ای که روی آن است قابل شناسایی است.

پیچ‌های با عمر طولانی پتزل
این پیچ بسیار محکم و مقاوم است و استفده از آن بسیار آسان است. دارای طول عمر زیادی است اما استفاده از آن در صخره‌های نرم و متوسط مناسب نیست. بدنه این پیچ از فولاد ضد زنگ ساخته شده و یک دسته ‌ی پینی شکل در محور آن‌ها وجود دارد.

پیچ

پیچ آلن
پرکاربردترین پیچ موجود در بازار پیچ آلن یا سوکتی است. این پیچ دارای یک فرورفتگی در سر خود می باشد و دارای یک آچار مخصوص که به آن آچار آلن گفته می شود می باشد.

پیچ فلز
پیچ فلز یا SMS دارای رزوه سرتاسری می باشد. این رزوه با فاصله کمی از هم قرار دارند و قابلیت پیچ کردن صفحات فلزی به یکدیگر را دارا می باشند. این نوع بدون مهره به کار می رود.


پیچ چوب

پیچ WS یا خودکار دارای رزوه های بزرگ و با فاصله می باشد و برای چوب و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. نوک آن طوری طراحی شده است به خوبی روی چوب قرارگرفته و در چوب فرو رود. پیچ لگ نیز نوعی پیچ چوب است ولی دارای سر شش گوش می باشد و می تواند گشتاور بالاتری را تحمل کند. پیچ چشمی چوب هم نوعی از پیچ چوب است که به جای سری از یک حلقه استفاده شده است تا قابلیت گره زدن ریسمان و… را داشته باشد. از این نوع پیچ ها در قسمت پلاستیکی رول پلاک زیاد استفاده می شود.

پیچ ماشینی
پیچ MS دارای رزوه سرتاسری بوده و معمولا با مهره برای جایگذاری در سوراخ استفاده می شود. جنس این محصول از استنلس استیل بوده و با پوشش روی می باشد. پیچ نوک بُر جزء پیچ های ماشینی محسوب می شود با این تفاوت که نوک آن باریک تر است تا مسیر را برای حرکت پیچ هموار کند. پیچ مغزی نوع دیگر پیچ ماشینی می باشد که سر آن در بدنه جای گرفته و برای اتصال سطوح به هم و در فضاهای محدود کاربرد دارد.

پیچ شانه ای
این محصول دارای یک قسمت میانی تقویت شده است و برای جاهایی کاربرد دارد که بارهای برشی و خمشی بر پیچ وارد می شود.

 

پیچ بار
نوعی از پیچ است که با تا نصفه رزوه دارد و در زیر سر آن یک بخش مربعی وجود دارد و باعث می شود پیچ به خوبی در جای خود محکم شود. برای مواردی که ارتعاش و حرکت زیاد است این گونه پیچ ها بسیار کمک کننده می باشد.

پیچ بالابر
به دلیل دارا بودن یک سر بزرگ برای اتصال نوارنقاله ها کاربرد دارد.

پیچ چشمی
پیچ چشمی نوعی از پیچ است که با داشتن یک حلقه در انتهای خود باعث می شود بتوان یک طناب یا نوار یا زنجیر را به آن متصل کرد و برای کارهای جابجایی اجسام بسیار پرکاربرد است.

پیچ یو U

این پیچ به صورت U برای اهداف خاصی که نیاز به گیرایی دارد ساخته می شود. سطوح گردی همانند لوله را به راحتی با این پیچ می توان نصب کرد.

هنکر بولت
هنکر بولت نوعی از پیچ است که در دو طرف آن رزوه وجود دارد با این تفاوت که رزوه های یک طرف همانند رزوه چوب است و رزوه طرف دیگر مشابه رزوه پیچ ماشینی است و از این نوع پیچ ها می توان در صفحات با دو جنس متفاوت استفاده کرد.


استاد بولت
در مواردی که نیاز است دو طرف یک صفحه پیچ شود از این نوع استفاده می شود.این موارد در صنعت شیرآلات کاربرد دارد.

انکر بولت
رول بولت یا انکر بولت نوعی پیچ استوانه ای شکل دارای یک واشر و مهره می باشد و برای کار در بتن استفاده می شود. این پیچ در ابتدا توسط شرکت هیلتی معرفی شد.

جی بولت
جی بولت به صورت J شبیه به یک قلاب گیرنده عمل می کند و جایگزین مناسبی برای آی بولت ها محسوب می شود. این پیچ باعث تسریع عمل باز و بسته کردن می شود.

در کل پیچ ها دارای فراوانی بسیارند و وجودشان برای انواع صنایع حایز اهمیت است، امیدواریم با اشاره ای به این دنیای گسترده توانسته باشیم کمک شایانی به شما عزیزان کرده باشیم.

مقالات مرتبط:

پیچ MDF

پیچ نوک مته ای


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۲:۲۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)