مجازی سازی مجازی سازی .

مجازی سازی

تفاوت پیچ خودکار و پیچ نوک‌ مته ای

در این چند ساله‌ی اخیر پیچ‌های خودکار از محبوب ترین پیچ‌های دنیا هست زیرا به دلیل دخول راحت به انواع جسم‌ها در انواع صنایع به کار می‌رود. پیچ خودکار اولین و پرکاربردترین محصول متصل کننده‌ی مهندسی شده ، مورد استفاده قرار گرفته‌ است. در زمان  اولیه ی این پیچ‌ها تمام فولاد ساخته می‌شدند. استفاده از آن‌ها در تمام صنعت‌ها بسیار رونع و رواج پیدا کرده بود و هست. اکنون برای اتصال سطح‌های مختلف پیچ‌های مختلف ساخته شده است.

پیچ بکسی

اصطلاحات مورد استفاده در صنعت اتصال دهنده های تجاری، بر خلاف اصطلاحات مورد استفاده در اتصال دهنده‌های هوافضا یا نظامی، می‌تواند گُنگ و گیج کننده باشد و اغلب باعث سردرگمی می‌شود. به عنوان مثال معمولا مصرف کننده ها از پیچ ها به برای شباهت ظاهری و حتی استفاده های مشابه آنها، توجه تفاوت پیچ های خودکار با پیچ های نوک‌مته‌ای متوجه نمیشوند ؟ در ادامه به بررسی تفاوت های این دو نوع پیچ خواهیم پرداخت.

تفاوت مهم پیچ خودکار با پیچ های دیگر

پیچ‌های خودکار دارای نوکی تیز و رزوه‌های (دنده های مارپیچ) با فاصله زیاد هستند تا در حالت چرخانده شدن سریع و راحت‌تر در مواد متفاوت دخول کنند. پیچ‌های خودکار دارای قابلیت نفوذ در موادی مانند آجر، چوب، پلاستیک، فلزات غیر سخت و … را دارند اما امکان ورود در فلزاتی شبیه فولاد، آهن و … را ندارند، برای همین استفاده در این مواد باید سوراخ از قبل در سطح مورد نظر درست کنید. دانشمندان برای رفع چنین مشکلاتی و افزودن قابلیت‌های بیشتر به پیچ خودکار، پیچ‌های نوک‌مته‌ای را اختراع، تولید و مورد استفاده صنایع قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین تفاوت پیچ خودکار با پیچ‌های دیگه این است که پیچ‌های معمولی برای بست شدن نیاز به مهره دارن یا رزوه‌های پیچشان برای مهره طراحی شده یکی دیگر از تفاوت‌هایی پیچ‌های معمولی با پیچ خودکار این است که نوک پیچ‌شان تخت است به دلیل اینکه برای بستن مهره کارمان راحت باشد که میشه به پیچ‌های غیر خودکار پیچ شش گوش، پیچ اتاقی، پیچ جوشی، پیچ استوانه، پیچ آلن، پیچ استاد بولت و........ می‌توان نام برد.

پیچ نوک‌ مته‌ای

پیچ‌های نوک‌مته‌ای در واقع شکلی از پیچ‌های خودکار است، با این تفاوت که نوک‌مته ای به جای نوک خودکار دارند. سرِ مته ی در پیچ کارایی متفاوتی از پیچ خودکار به آن می دهد. و موجب زمان نصب سریع و کاهش هزینه‌ی مته کاری می‌شود.

پیچ نوک مته

سرِ مته ای پیچ در زمان نفوذ به موادهای متفاوت درست مثل مته کار می‌کند و همزمان با پیجاندن پیچ، سوراخ مناسب آن به همراه شیارهای مورد نیاز پیچ در زمان اتصال ایجاد می‌شود. اینگونه پیچ خودکاری که قدرت نفوذ در فلزات سفت و سخت را نداشت اینک با مته ی سر خود، به راحتی فلزات سخت را شکافته و در آنها نفوذ می‌نماید. همچنین پیچ نوک‌مته‌ای باعث می‌شود جایگزاری پیچ در ماده مورد نظر به شکل دقیق‌تری انجام می‌گردد و احتمال آسیب زدن قطعه‌ای که پیچ در آن قرار می‌گیرد، کم شود.

طبق آنچه که گفتیم،پیچ نوک‌مته‌ای را می‌توان برای سوراخ کردن مواد سخت مثل فلزات، که پیچ‌های خودکار با نوک‌تیز توان نفوذ به سطح آنها نیست استفاده کرد. این گونه نیاز به مته و دریل برقی قبل از کار نخواهید بود و در صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه اجرای پروژه‌ها می‌شود.

مته‌ی پیچ‌های نوک‌مته‌ای با شماره‌های 1 تا 5 عدد گذاری شده اند، این اعداد نشان دهنده ی مقدار فولادی که در سرِ مته این نوع پیچ دارد است. افزایش این عدد نشان دهنده افزایش فولاد استفاده شده در نوک‌مته‌ای است. از این اعداد می‌شود در انتخاب پیچ نوک‌مته‌ای متناسب با سختی ماده مورد نظر استفاده نمود.

ما در فروشگاه ناوک پیچ در بهترین پیچ‌های خودکار و نوک‌مته‌ای و انواع پیچ‌های شیروانی، ام دی اف و...... را با جنس‌های فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم، استنلنس و.... را بابهترین کیفت تولید می‌کنیم فروشگاه ناوک پیچ با متفاوت ترین ضمانت درخدمت شماست.

مقالات مرتبط:

پیچ بکسی

پیچ ام دی اف


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۳۱ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)